Dzisiaj jest poniedziałek, 18 grudnia 2017 roku, imieniny: Gracjana, Bogusława
Zaloguj się | Rejestracja
Hotel trzygwiazdkowy ***
Hotele tej kategorii muszą spełniać poniższe warunki. Większe pokoje z ładną łazienką, płatna TV, telefon, klimatyzacja, codzienna wymiana pościeli i ręczników, sprzątanie. Pokoje są wyciszone, restauracja dobrej klasy, siłownia, centrum odnowy, system drzwi na kartę, dwie sale konferencyjne właściwe dla organizacji szkoleń.

  1. Zewnętrzne elementy wyposażenia:
    • bezpośrednie wejście do holu recepcyjnego,
    • wydzielona droga dostaw towarów do hotelu,
    • utwardzona nawierzchnia dojazdowa i piesze dojścia, zewnętrzne oświetlenie,
    • osłona stała nad głównym wejściem i podjazdem do hotelu, tzw. wiata,
    • oddzielne wejście do holu gastronomicznego,
    • parking strzeżony, również dla niepełnosprawnych,
    • zieleń ozdobna,
    • stanowisko dla autokarów,
    • w odległości ok. 100 m postój TAXI.
  2. Wewnętrzne uzbrojenie, instalacje i urządzenia techniczne:
    • klimatyzacja w części ogólnodostępnej, w miarę możliwości technicznych w części pobytowej,
    • wentylacja w całym obiekcie,
    • zabezpieczenie ppoż., czujki dymu w części ogólnodostępnej i produkcyjno-magazynowej, w miarę możliwości technicznych – w części pobytowej,
    • dźwigi osobowe powyżej 3 kondygnacji,
    • agregat prądotwórczy (jeżeli obiekt ma powyżej 300 jednostek mieszkalnych),
    • zimna i ciepła woda 24 h,
    • telefon w recepcji dla gości,
    • oświetlenie dostosowane do rodzaju pomieszczeń,
    • instalacja radiowo telewizyjna,
    • zalecany dźwig towarowo-osobowy.
  3. Podstawowe elementy dot. funkcji i programu obsługi gościa:
    • hol recepcyjny minimum 30m2,
    • hol restauracyjny,
    • umywalki z blatem lub półką,
    • lustro nad każdą umywalką,
    • dozownik do płynnego mydła,
    • suszarka do rąk lub jednorazowe ręczniki papierowe,
    • pojemnik na papier i odpady,
    • wieszaki ścienne,
    • przystosowanie do osób niepełnosprawnych.
  4. Część mieszkalna:
    • 1-osobowy: 10 m2,
    • 2-osobowy: 14 m2,
    • 3-osobowy: 16 m2,
    • zalecana jednostka apartamentowa.
  5. Wyposażenie jednostki mieszkalnej w meble i elementy uzupełniające:
    • wyposażenie meblowe:
      • łóżko 1-osobowe musi mieć wymiary 90 x 200 cm,
      • 2-osobowe – 140 x 200,
      • stolik okolicznościowy,
      • musi być szafka nocna przy każdym łóżku,
      • szafa na garderobę o minimalnej głębokości 60 cm, musi mieć co najmniej 3 wieszaki na jedną osobę,
      • w pokoju musi znajdować się biurko lub stół oraz krzesło (1 na jedną osobę),
      • musi być lustro i wieszak ścienny na odzież wierzchnią,
      • bagażnik.
    • oświetlenie:
      • lampka nocna przy każdym łóżku,
      • minimum 2 lampy sufitowe.
    • wyposażenie uzupełniające:
      • radioodbiornik,
      • telefon w każdym pokoju,
      • dywan lub wykładzina dywanowa,
      • TV,
      • zestaw do czyszczenia odzieży i obuwia,
      • torba na bieliznę gościa złożoną do prania,
      • firanki w oknach oraz zasłony,
      • elementy dekoracyjne (zalecane),
      • popielniczka,
      • kosz na śmieci,
      • elementy dekoracyjne.
  6. Urządzenia i wyposażenie węzłów higieniczno-sanitarnych przy jednostkach mieszkalnych:
    • wyposażenie podstawowe:
      • wanna z baterią i natryskiem lub kabina natryskowa,
      • umywalka z blatem lub półką,
      • WC.
    • uzupełniające:
      • osłona wanny lub natrysku,
      • mydelniczka, wieszaki na ręczniki, mydełko toaletowe, szklanka, torba higieniczna,
      • lustro z oświetleniem,
      • gniazdko elektryczne,
      • zalecana suszarka do włosów,
      • ręcznik,
      • dywanik przy wannie,
      • pojemnik na śmieci.
    • wyposażenie dodatkowe:
      • dozownik do mydła płynnego,
      • suszarka do rąk lub ręczniki papierowe,
      • pojemnik na papier i odpady,
      • wieszaki ścienne.
  7. Oferta usług podstawowych i uzupełniających:
    • room service do 22:00,
    • obsługa bagażowa,
    • przechowalnia bagażu,
    • depozyt,
    • zalecana ekspozycja kwiatów,
    • udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach,
    • kasa wymiany walut,
    • usługi gastronomiczne na bazie: restauracja, kawiarnia, bar alkoholowy,
    • sale wielofunkcyjne,
    • pralnia hotelowa,
    • wypożyczalnia sprzętu rekreacyjnego,
    • zalecany zespół odnowy biologicznej,
    • pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny gości,
    • zmiana pościeli i ręczników raz na 3 dni.
  8. Wymagania dotyczące kwalifikacji zawodowych personelu:
    • recepcja: wyższe lub średnie specjalistyczne, 2 języki obce, w tym 1 biegle,
    • personel obsługowy: podstawy języków obcych.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Hotel
Komentarze (1)
+ dodaj nowy komentarz
bb
"codzienna wymiana pościeli i ręczników". "zmiana pościeli i ręczników raz na 3 dni". ???

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się aby otrzymywać darmowy newsletter:    adres e-mail:        |   rezygnacja z newslettera »

AKTUALNOŚCI:      reportaże polskainfo.pl  |  z kraju  |  ze świata  |  hotele  |  biura podróży  |  linie lotnicze  |  targi turystyczne  |  imprezy  |  transport  |  konkursy  |  promocje
PRZEWODNIK: atrakcje turystyczne  |  miejscowości  |  województwa  |  powiaty  |  reportaże  |  galeria  |  mapy turystyczne  |  formy rekreacji
REZERWACJE: wycieczki zagraniczne  |  wycieczki lastminute  |  hotele w Polsce  |  hotele na świecie  |  domki wakacyjne i apartamenty  |  bilety lotnicze  |  autokary  |  promy  |  czarter jachtów  |  ubezpieczenia turystyczne  |  wpożyczalnia samochodów
NOCLEGI: baza noclegowa w Polsce  |  noclegi nad morzem  |  noclegi w górach  |  noclegi nad jeziorem  |  noclegi w mieście
TURYSTYKA: katalog firm  |  prawo turystyczne  |  słownik turystyczny  |  słownik hotelarski  |  słownik lotniczy
POLSKAINFO: logowanie  |  panel użytkownika  |  rejestracja  |  o portalu  |  dla prasy  |  prasa o nas  |  reklama  |  partnerzy  |  regulamin  |  kontakt  |  facebook

© www.polskainfo.pl - wszelkie prawa zastrzeżone. Kontakt email: redakcja@polskainfo.pl