Dzisiaj jest poniedziałek, 22 stycznia 2018 roku, imieniny: Anastazji, Wincentego
Zaloguj się | Rejestracja
Hotel dwugwiazdkowy **
Hotele tej kategorii muszą spełniać poniższe warunki. Pokoje z łazienką, telefonem, odbiornik telewizyjny, śniadanie w cenie noclegu, wymiana pościeli dwa razy w tygodniu, niewyszukana restauracja, mała sala spotkań, pokoje zamykane na klucz.

  1. Zewnętrzne elementy wyposażenia:
    • bezpośrednie wejście do holu recepcyjnego,
    • zalecana górna osłona nad wejściem do obiektu,
    • zalecane oddzielne wejście do restauracji,
    • utwardzona nawierzchnia dojazdowa,
    • garaże lub parking dla gości hotelu,
    • możliwość parkowania pojazdów gości,
    • dogodny dojazd pod hotel z możliwością krótkiego postoju.
  2. Wewnętrzne uzbrojenie, instalacje i urządzenia techniczne:
    • wentylacja w różnych rodzajach w całym obiekcie,
    • ogrzewanie w obiekcie,
    • zimna i ciepła woda przez całą dobę,
    • instalacja radiowo-telewizyjna,
    • telefon dostępny dla gości w recepcji i na każdej kondygnacji,
    • instalacje ppoż. na zapleczu produkcyjno-magazynowym,
    • dźwigi powyżej 4 kondygnacji.
  3. Podstawowe elementy dot. funkcji i programu obsługi gościa:
    • hol recepcyjny minimum 20 m2,
    • zalecany hol restauracyjny,
    • umywalki z blatem lub półką,
    • lustro nad każdą umywalką,
    • dozownik do płynnego mydła,
    • suszarka do rąk lub jednorazowe ręczniki papierowe,
    • pojemnik na papier i odpady,
    • wieszaki ścienne.
  4. Część mieszkalna:
    • 1-osobowy: 9 m2,
    • 2-osobowy: 12 m2,
    • 3-osobowy: 15 m2,
    • 4-osobowy: 18 m2,
    • powyżej 4 osób: 18 + 4,5 metra na każdą osobę.
  5. Wyposażenie jednostki mieszkalnej w meble i elementy uzupełniające:
    • wyposażenie meblowe:
      • łóżko 1-osobowe musi mieć wymiary 90 x 200 cm,
      • 2-osobowe – 140 x 200,
      • musi być szafka nocna przy każdym łóżku,
      • szafa na garderobę o minimalnej głębokości 60 cm, musi mieć co najmniej 3 wieszaki na jedną osobę,
      • w pokoju musi znajdować się biurko lub stół oraz krzesło (1 na jedną osobę),
      • musi być lustro i wieszak ścienny na odzież wierzchnią,
      • bagażnik.
    • oświetlenie:
      • lampka nocna przy każdym łóżku,
      • minimum 1 lampa sufitowa.
    • wyposażenie uzupełniające:
      • radioodbiornik,
      • TV,
      • dywanik przy łóżku,
      • firanki w oknach oraz zasłony,
      • elementy dekoracyjne (zalecane),
      • popielniczka,
      • kosz na śmieci.
  6. Urządzenia i wyposażenie węzłów higieniczno-sanitarnych przy jednostkach mieszkalnych:
    • wyposażenie podstawowe:
      • wanna z baterią i natryskiem lub kabina natryskowa,
      • umywalka z blatem lub półką,
      • WC.
    • uzupełniające:
      • osłona wanny lub natrysku,
      • mydelniczka, wieszaki na ręczniki, mydełko toaletowe, szklanka, torba higieniczna,
      • lustro z oświetleniem,
      • gniazdko elektryczne,
      • pojemnik na śmieci.
    • wyposażenie dodatkowe:
      • dozownik do mydła płynnego,
      • suszarka do rąk lub ręczniki papierowe,
      • pojemnik na papier i odpady,
      • wieszaki ścienne.
  7. Oferta usług podstawowych i uzupełniających:
    • sprzedaż napojów gorących przez 24 h,
    • budzenie,
    • room service przez 12 godzin (zalecane),
    • wymiana walut (zalecane),
    • bar kawowy,
    • zespół sal wielofunkcyjnych,
    • wypożyczalnia i przechowalnia sprzętu rekreacyjnego,
    • pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny gości (zalecane),
    • udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach,
    • przechowalnia bagażu,
    • podawanie śniadań,
    • sala klubowa z TV,
    • zmiana pościeli na życzenie gości,
    • informacja turystyczna,
    • depozyt,
    • punkt sprzedaży drobnych artykułów (najczęściej w recepcji),
    • restauracja bądź bar szybkiej obsługi.
  8. Wymagania dotyczące kwalifikacji zawodowych personelu:
    • wykształcenie wyższe lub średnie specjalistyczne, znajomość języka obcego (zalecane),
    • recepcja – znajomość min. 1 języka obcego, wykształcenie min. średnie,
    • jednolity ubiór dla służb hotelowych.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Hotel

Komentarze (0)
+ dodaj nowy komentarz
Jeszcze nie skomentowano.

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się aby otrzymywać darmowy newsletter:    adres e-mail:        |   rezygnacja z newslettera »

AKTUALNOŚCI:      reportaże polskainfo.pl  |  z kraju  |  ze świata  |  hotele  |  biura podróży  |  linie lotnicze  |  targi turystyczne  |  imprezy  |  transport  |  konkursy  |  promocje
PRZEWODNIK: atrakcje turystyczne  |  miejscowości  |  województwa  |  powiaty  |  reportaże  |  galeria  |  mapy turystyczne  |  formy rekreacji
REZERWACJE: wycieczki zagraniczne  |  wycieczki lastminute  |  hotele w Polsce  |  hotele na świecie  |  domki wakacyjne i apartamenty  |  bilety lotnicze  |  autokary  |  promy  |  czarter jachtów  |  ubezpieczenia turystyczne  |  wpożyczalnia samochodów
NOCLEGI: baza noclegowa w Polsce  |  noclegi nad morzem  |  noclegi w górach  |  noclegi nad jeziorem  |  noclegi w mieście
TURYSTYKA: katalog firm  |  prawo turystyczne  |  słownik turystyczny  |  słownik hotelarski  |  słownik lotniczy
POLSKAINFO: logowanie  |  panel użytkownika  |  rejestracja  |  o portalu  |  dla prasy  |  prasa o nas  |  reklama  |  partnerzy  |  regulamin  |  kontakt  |  facebook

© www.polskainfo.pl - wszelkie prawa zastrzeżone. Kontakt email: redakcja@polskainfo.pl